Debatindlæg afBettina Post

socialrådgiver

Igen og igen dokumenteres det, at især politikere, markante meningsdannere og faggrupper som f.eks. journalister, forskere og offentligt frontpersonale intimideres af folk, som er uenige med dem. Det truer ytringsfriheden, og det kan vi ikke leve med. Men før vi ved, hvem de hadefulde typer er, får vi dem ikke stoppet.

Bettina Post: En bedre forståelse af nethaderne er forudsætningen for en tryggere debat

Lyt til artiklen

Jeg har været en del af den offentlige debat i 17 år. Både som repræsentant for landets socialrådgivere og efterfølgende i egen ret som debattør og klummeskribent i diverse medier.

For det meste har det været en god oplevelse. Jeg har dog ikke været forskånet for også at få hårde ord med på vejen, og i et vist omfang må man som meningsdanner kunne håndtere, at ikke alle kender salontonen. Men to gange er det gået for vidt. Begge gange fordi jeg udtalte mig som fagperson.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her