Debatindlæg afInge-Lise Højmark

pens. sygeplejerske

Jeg er pensioneret sygeplejerske; jeg forstår mine unge kollegers udholdenhed, men klandrer, at politikerne endnu en gang ikke tager sygeplejerskerne alvorligt. Jeg husker alt for godt de gange, vi over årene har strejket uden at få noget ud af det.

Pensioneret sygeplejerske: Patienterne bliver til sorteper

Lyt til artiklen

Sygeplejerskestrejken har nu varet længe, mange behandlinger er blevet udsat – også for mig. Jeg er pensioneret sygeplejerske; jeg forstår mine unge kollegers udholdenhed, men klandrer, at politikerne endnu en gang ikke tager sygeplejerskerne alvorligt. Jeg husker alt for godt de gange, vi over årene har strejket uden at få noget ud af det.

Den sidste strejke, jeg var med til, var i maj 1999, hvor den daværende sundhedsminister, Carsten Koch (S), tog vores forhandlingsret fra os. Dengang arbejdede jeg i hjemmeplejen, hvor vi i protest mod dette aftalte at tage sort tøj på og kørte med sorte bånd på hjemmeplejebilerne.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her