Klima er hot på mange måder lige nu. Vi mennesker skal tage ansvar og være med til at sikre, at det er muligt for de kommende generationer at leve på kloden. Vi skal nøje overveje, hvor meget kød vi spiser, vi skal tage det miljørigtige transportmiddel, vi skal støtte lokale forhandlere, og vi skal genbruge og bruge vores tøj i længere tid. Og lige det med tøjet fik mig til at tænke på, om det ikke var muligt at gøre det lettere for folk at genbruge.
Jeg køber selv tøj i genbrugsbutikker, men jeg er ikke hellig, der sniger sig også nye ting ind i garderoben. Jeg gør mig dog umage og forsøger så vidt muligt at finde beklædningsgenstande med en historie frem for en syntetisk lugt. Men i denne shoppingproces oplever jeg ofte, at det kan være omstændeligt at komme fra butik til butik, da de ofte ligger langt fra hinanden.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.