Debatindlæg afJeppe Stie-Svendsen

Studerende

Heteroer skal ikke udelukkes fra pridefesten, men man bør forstå, hvad pridefesten handler om, hvorfor den er vigtig, og, ikke mindst, hvem den er vigtig for.

Studerende: Heteroer satte mit regnbuefarvede blod i kog. Hvis Pride bare er endnu en fest for jer så gå i Gothersgade i stedet.

Lyt til artiklen

Lørdag i midten af august gik afslutningsfesten for WorldPride i gang. Den farverige fest fandt sted på Rådhuspladsen i København, hvor der var dobbelt op på Lady Gagas ’Rain on me’ og uanede mængder af glimmer. Som ung lgbtq+-person har jeg set frem til brag af en pride med queerpersoner fra hele verden. Men til festen var der en gruppe, som satte mit regnbuefarvede blod i kog. Kære heteroer, I fyldte for meget.

Rådhuspladsen var spækket med mennesker, men det var tydeligt for mig, at en stor del af masserne ikke var en del eller havde nogen relation til lgbtq+-miljøet. En god ven spurgte en gruppe, hvorfor de var til festen. De havde nemlig hverken nogen lgbtq+-venner eller var det selv. Deres begrundelse: De ville bare til fest.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her