Tilbud: Få digital adgang og avisen leveret i weekenden for 199 kr./md.

Debatindlæg afJosefine Geisler

Tekstforfatter

Det ser ud til, at jobcentret enten er alt for blåøjede eller helt ligeglade med, om virksomheder udnytter ordningen til at spare penge.

Ledig tekstforfatter: Jobcentret undergraver mine muligheder for ordentlige arbejdsforhold

Lyt til artiklen

’Virksomhedspraktik med god mulighed for løntilskud’. Det var overskriften på brevet, der landede i min e-Boks. Ét ud af fem breve i dag. Samtlige breve handlede om virksomhedspraktik – nogle enkelte var løntilskud, bevares – som efter sigende skulle være en ’rigtig god mulighed’ for mig. Og det gør mig vred.

Lad mig perspektivere min vrede: Jobcentret har et mantra om, at det er deres opgave at få folk hurtigt i job. Derfor er det også meget vigtigt, at folk med min uddannelse – nyuddannede som garvede arbejdsmarkedssoldater – dropper ideen om arbejdsglæde og skynder sig ud og tager ’servicejobs’, som det hedder i ledighedslingo på jobcentret.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her