0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Vuggestuepædagoger: Samarbejdet med forældrene er under pres

I kølvandet på coronaen har mange pædagoger og forældre brug for at genfinde fodfæstet i det vigtige samarbejde om børnene.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Mette Dreyer/POLITIKEN
Arkivtegning: Mette Dreyer/POLITIKEN
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Pædagogers samarbejde med forældrene er over hele landet presset af betingelser som læreplaner, normering og diverse vurderinger, vi som fagpersoner må navigere i. Men senest har coronaregler også presset det vigtige samarbejde.

Man kan sige meget om coronapandemien, men én ting er sikkert: Den har vendt op og ned på alt, vi kender, og vores ’plejerkultur’. Personalet i landets daginstitutioner havde klare systematikker for dagligdagen, og forældrene udviklede strategier til at navigere i dagligdagen. Samarbejdet mellem forældre og personale blev stærkt udfordret og gik mange steder i hårdknude. Forældrene blev fra den ene dag til den anden udelukket fra indendørsarealerne, og personalet blev tvunget til at finde nye metoder til at varetage værtskabet.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage