Fødselsdagstilbud: Prøv Politiken resten af året for 142 kr.

Debatindlæg af45 tidl. medlemmer af DR Pigekoret (se alle navne sidst i indlægget)

Når Michael Bojesen nægter at have krænket unge korpiger, er det ikke bare en benægtelse af fakta. Det er en ny krænkelse, som står i vejen for debatten om, hvordan vi kommer giftige strukturer til livs.

45 tidligere medlemmer af DR's Pigekor: Han flytter fokus fra det, der virkelig er essentielt i debatten. Systemet, der muliggjorde de seksuelle krænkelser

Onsdag 10. november fremlagde DR resultatet af den advokatundersøgelse, der havde til formål at kortlægge krænkende adfærd i DR Pigekoret. På trods af at bevisbedømmelsen er blevet foretaget med forsigtighed, konkluderes det, at der under to tidligere chefdirigenters ledelse – den nu afdøde Tage Mortensen og Michael Bojesen – har været udvist krænkende adfærd. Sidstnævnte har ikke ønsket at stille op til interviews, men udtaler:

»Da jeg har fået forelagt det, der vedrører min person, ved jeg, at de krænkelser, der er beskrevet i rapporten, ikke har noget at gøre med mine 10 år som dirigent for koret«.

142 kr. for resten af året

Politiken fylder 142 år, og derfor kan du læse og lytte med resten af året for kun 142 kr. Er der en bedre måde at fejre os selv på? Nej, det synes vi heller ikke.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 48095752
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her