Debatindlæg afLaura Louise Fosgrau Hergel

Læge

Hvad nytter det, at der er læger til stede til at gennemtænke behandlingen, hvis der ikke er nok sygeplejersker til stede til at give den?

Læge om rystende oplevelser i akutmodtagelsen: I dag er det en ældre kvinde, der er smurt ind i sin egen afføring. I morgen er det et menneskeliv. Kan vi leve med det?

Lyt til artiklen

Klokken er 5. Jeg er på nattevagt i Akutmodtagelsen på Herlev Hospital og optager indlæggelsesjournal på en kvinde i midten af halvfjerdserne, som skal indlægges på lungemedicinsk sengeafsnit. Et par dage senere går jeg stuegang på lungemedicinsk og hører fra en sygeplejerske, at patienten har været rystet over sin oplevelse i akutmodtagelsen, så jeg stikker hovedet ind til hende.

Det viser sig, at der er gået flere timer, fra jeg har meldt hende til lungemedicinsk sengeafsnit, til hun er blevet indlagt på afdelingen. Hun fortæller, at hun var tilkoblet en masse udstyr i akutmodtagelsen, så da hun skulle på toilettet, måtte hun ringe efter hjælp. Kvinden ringede gentagne gange, men ingen kom, og hun endte med at ligge i sin egen afføring.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her