Der skal være plads til andre end midaldrende hvide mænd på ledelsesgangene, og vi skal uden tvivl være bedre til at tiltrække flere kvinder til bestyrelser og lederstillinger. Et påbud om kvoter, der fratager virksomhederne deres frie ledelsesret, er dog ikke den rigtige løsning. Det er derimod den største falliterklæring og et kæmpe svigt for ligestillingen. Det sender et signal til os kvinder om, at vi ikke kan opnå vores drømmejob på baggrund af kompetencer og faglige evner.
Ifølge flere venstrefløjspartier kræver det derimod et statsligt krav om kønskvotering, før vi kan komme til tops og opnå de store karrieredrømme. Personligt ønsker jeg at bliver valgt til mit drømmejob på baggrund af mine faglige kvalifikationer, mit engagement i det frivillige foreningsliv og mit sociale overskud, men ikke på baggrund af mit køn.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.