»Jeg skriver til jer, som et menneske i nød, der beder om jeres hjælp. Måske har I læst om min familie og mig? Jeg er flygtning fra Syrien og blev årets student i Brønderslev i 2021. Desværre har Udlændingestyrelsen bestemt, at mine forældre skal udvises på trods af dokumentation for overhængende fare i Syrien, hvis de bliver sendt tilbage. Jeg måtte aflevere mine forældre på Udrejsecenter Sjælsmark mandag 29. november med blødende hjerte. Jeg troede, vi var i sikkerhed i Danmark, men jeg tog fejl«.
Sådan indleder Mahmoud Suhil Almohamad sit hjerteskærende nødråb til os generalsekretærer for en række af Danmarks store humanitære organisationer. Det er næsten ikke til at svare på. Familien burde ikke stå i den situation, som de står i nu. Det er både umenneskeligt, uretfærdigt og ude af trit med Danmarks værdikompas.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.