Debatindlæg afBirgitte Qvist-Sørensen, Janne Tynell, Tim Whyte og Rasmus Stuhr Jakobsen

Generalsekretær i Folkekirkens Nødhjælp, stedfortrædende generalsekretær i Red Barnet, generalsekretær i Mellemfolkeligt Samvirke, generalsekretær i Care

Organisationer: Syrisk flygtning,s nødråb viser et Danmark, der er ude af trit med sit eget værdikompas

Lyt til artiklen

»Jeg skriver til jer, som et menneske i nød, der beder om jeres hjælp. Måske har I læst om min familie og mig? Jeg er flygtning fra Syrien og blev årets student i Brønderslev i 2021. Desværre har Udlændingestyrelsen bestemt, at mine forældre skal udvises på trods af dokumentation for overhængende fare i Syrien, hvis de bliver sendt tilbage. Jeg måtte aflevere mine forældre på Udrejsecenter Sjælsmark mandag 29. november med blødende hjerte. Jeg troede, vi var i sikkerhed i Danmark, men jeg tog fejl«.

Sådan indleder Mahmoud Suhil Almohamad sit hjerteskærende nødråb til os generalsekretærer for en række af Danmarks store humanitære organisationer. Det er næsten ikke til at svare på. Familien burde ikke stå i den situation, som de står i nu. Det er både umenneskeligt, uretfærdigt og ude af trit med Danmarks værdikompas.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her