Debatindlæg afLars Ungermann

Flere ledige i min omgangskreds kommer aldrig videre fra nejbunken til jobsamtale. Kan det mon have noget med alderen at gøre?

Farvel til Politiken: Min alder bliver en udfordring, når jeg om lidt skal kæmpe mig til et job

Lyt til artiklen

Når året lige om lidt rinder ud, forlader jeg igen Politiken, hvor jeg i flere omgange har været vikar på avisens debatredaktion. De seneste par måneder har jeg læst og redigeret et halvt tusind indlæg – og desværre (især for dem, der skrev dem) læst og afvist mindst 3-4 gange flere.

Det har været fantastisk gode indlæg, oprørende og rørende, deprimerende og opløftende, krakilske og morsomme, men alle har de været relevante. Et af dem, jeg husker bedst, var et kort indlæg med titlen ’Måske skal jeg blive Hus Forbi-sælger’ skrevet af en 59-årig cand.scient., der åbenbart »ikke passede ind i profilen« til at arbejde i smitteopsporingen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her