Jeg fik det fysisk dårligt, da jeg læste om den kurdisk-iranske kvinde, der sammen med sine to ældste børn blev tvangsdeporteret fra Udrejsecenter Avnstrup tidligt tirsdag, væk fra sin mand og sit et-årige barn. Jeg kunne ikke bære at se videoen, der viste, hvordan deportationen udviklede sig til et fysisk overgreb. Jeg læste bare beskrivelsen.
Det var et opslag fra forfatter Anne Lise Marstrand-Jørgensen på Facebook, der gjorde mig opmærksom på tvangsudsendelsen. Onsdag aften gik jeg ind på dr.dk for at se, om de skrev noget om det. Intet. Torsdag stod der i politiken.dk og på tv2.dk, at integrationsminister Mattias Tesfaye var kaldt til samråd af De Frie Grønne og Alternativet. På P1 kunne man høre, at partierne gerne ville høre, om det virkelig kunne være lovligt at bruge fysisk magt på den måde i sådan en situation her. Det vil jeg også gerne høre.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.