Debatindlæg afElise Bjerkrheim

Cand.mag. i fransk og kunsthistorie

»Det, vi ser nu, er diskrimination og statsracisme i fuldt flor, og det er langt over grænsen«

Lyt til artiklen

I sidste uge havde jeg en snak med min søn på 10 år om forskelsbehandling af flygtninge. Jeg fortalte ham, at det var forkert at forskelsbehandle mennesker. Til det svarede han:

»Nej mor, man må gerne behandle flygtninge fra Ukraine bedre, fordi de kommer fra Europa, og det er vores naboer. Og mor, flygtningebørn fra Ukraine må få årskort til Leos Legeland, Randers Regnskov, rejse gratis med bus og tog, komme gratis i Legoland, få frit battlepas til Fortnite, mor, kan du ikke selv se det? Når alle politikere og journalisterne i fjernsynet siger, man må behandle flygtninge fra Ukraine bedre, og de får så mange ting gratis, som de andre flygtninge ikke må få, hvem tror du så, der har ret, mor? Alle andre eller dig?«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her