Debatindlæg afLisbeth Bech-Nielsen

Finansordfører for SF

De rigeste er blevet forgyldt af et buldrende aktiemarked samt massive prishop på boligmarkedet. Og selv om luften nu er gået ud af aktiemarkedet, så bør vi opkræve en solidaritetsskat blandt de rigeste for at hjælpe de fattigste gennem inflationskrisen.

Nej, Redington. Vi er helt klare på, hvem der skal hoste op

Lyt til artiklen

I modsætning til Politikens politiske kommentator Noa Redington har jeg ingen aktier, og jeg har ikke deltaget i det finansielle amokløb de senere år. Men jeg og SF har præsenteret adskillige politiske udspil, der skulle få lidt skik på den crazyness, som har hersket på de finansielle markeder, på børserne og hos ejendomsmæglerne.

I sin kommentar 15. maj refererer Redington til SF’s forslag om en solidaritetsskat, men det er lodret forkert, når han skriver, at vi ikke vil melde ud, hvem der skal være solidariske. Vi har, i modsætning til de fleste andre partier, meldt klart ud, at vi har brug for enten en ny skat eller en skattestigning betalt af dem, der har mest.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her