Jeg har personligt været vidne til det svigt og manglende ansvar, der er i den almene boligsektor. Min mor og jeg blev syge og senere hjemløse i 2015, da jeg var 15 år, da vi havde boet i en almen bolig fyldt med sundhedsskadelig skimmelsvamp. Boligselskabet Boliggården skimmelsanerede kun nødtørftigt enkelte dele af boligen, selvom der var skimmelsvamp, vandskader og fugt flere steder i boligen, og Helsingør Kommunes tilsyn med almene boliger greb ikke ind over for boligselskabet.
I dag står 17 ud af 28 af boligerne på vores gamle boligbebyggelse tomme og bliver ikke genudlejet som følge af skimmelsvampen. Beboerne venter stadig efter 7 år på en fuld skimmelsanering og renovering af alle boligerne. Vi har levet i hjemløshed som følge i 3,5 år, er blevet meget fattige og har tabt i en retssag, hvor boligselskabet tilbageholdt oplysninger.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.