Debatindlæg afHira Nadeem

Politisk formand i Liberal Alliances Ungdom

Vi betaler så mange skatter og afgifter i Danmark, at det reelt kan være svært for visse indkomstgrupper at få råd til en sikker og miljøvenlig bil.

Danskerne griner ad Carla Sands: »Jeg mener faktisk, at hun har en valid pointe«

Lyt til artiklen

»Jeg har set det her før. I Danmark har folk fra middelklassen ikke råd til at køre i bil. De har en cykel og tager toget på lange ture«, skrev den tidligere amerikanske ambassadør i Danmark Carla Sands på Twitter i sidste uge i forbindelse med de stigende benzinpriser i USA. Vi danskere griner ad hendes ignorance og siger, at hun bare er en uvidende amerikaner. Jeg mener faktisk, at hun har en valid pointe.

Vi betaler så mange skatter og afgifter i Danmark, at det reelt kan være svært for visse indkomstgrupper at få råd til en sikker og miljøvenlig bil til sig selv og deres familie. Registreringsafgiften i Danmark er nemlig alt for høj, også sammenlignet med i vores nordiske nabolande. Man betaler nærmest det dobbelte af bilens pris i afgifter til statskassen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her