Debatindlæg afIben Krog

Folketingskandidat for Venstre i Sjællands Storkreds

Jeg er gravid, og jeg er folketingskandidat. Spørgsmålet er, om man må være begge dele.

»Jeg var helt paf«: Kan du love, at du ikke bare går på barsel, når vi stemmer dig ind på Christiansborg?, spurgte en vælger mig

Lyt til artiklen

Jeg har over en længere periode gået og gemt på en hemmelighed, der efterhånden har vokset sig stor. Jeg er nemlig gravid med vores første barn, og jeg har termin i starten af januar.

Da jeg endelig tog mig sammen til at dele nyheden på de sociale medier, blev jeg ikke mødt af andet end tonsvis af likes og lykønskninger. Men i den virkelige verden har modtagelsen været lidt anderledes. Første gang jeg sagde det højt til mennesker uden for min privatsfære, var i SuperBrugsen i Maribo. Jeg var ude at handle og mødte en god ven af familien. Hun blev selvfølgelig glad, men spurgte straks: »Jamen hvad så med politik, når du nu er gravid?«. Siden har jeg mødt netop dét spørgsmål et utal af gange.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her