Debatindlæg afLars Techen Nielsen

Forfatter

Flertallet af kandidater og partier har mere travlt med at profilere sig selv og kritisere hinanden end at komme med konkrete løsninger på de ’rigtige’ problemer.

Forfatter: Jeg må hellere stemme blankt, da min samvittighed ikke rækker til at stemme på en levebrødspolitiker

Lyt til artiklen

Radikale Venstre rasler med sablerne og forlanger, at statsministeren udskiver valg, inden folketingsmedlemmernes vender hjem fra sommerferie. De første valgreklamer er allerede dukket op, og jeg er i demokratiets hellige navn begyndt at overveje, hvem der fortjener min stemme.

Det er desværre ingen let øvelse, da flertallet af kandidater og partier har mere travlt med at profilere sig selv og kritisere hinanden end at komme med konkrete løsninger på de ’rigtige’ problemer, der blandt andet handler om klima, miljø, velfærd, energi, offentlig transport, flygtninge, mangel på arbejdskraft, inflation, stigende ulighed og digitalisering.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her