Debatindlæg afMai Villadsen

Politisk ordfører for Enhedslisten

Højrefløjen har ingen konkret klimapolitik. Og man afviser blankt ethvert bud på substantielle reduktioner i landbrugets udledning som ekstreme ideer.

Mai Villadsen: Det er ærlig talt utroligt, at man skal høre højrefløjens sang om klima igen og igen

Lyt til artiklen

»Jeg kommer ikke til at sidde om 20 år og se mine børn kigge anklagende på mig, fordi vi ikke gjorde nok. Jeg tager det her dødsensalvorligt«. Sådan sagde V-formand Jakob Ellemann-Jensen med henvisning til klimakrisen, da de tre statsministerkandidater for første gang stod over for hinanden forrige søndag.

Det lød som betryggende ord. For efter endnu en sommer med hedebølger, massive oversvømmelser og skove i brand, er det på tide at vise den sidste og sværeste del af vejen til vores klimamål. Skåltalernes tid er forbi. For vi har lang vej endnu – og vi mangler det sværeste.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her