Få avisen leveret hver lørdag for kun 99 kr.

Debatindlæg afSøren Ulrik Thomsen

Digter og forfatter

At jyder og københavnere skulle være så vidt forskellige, er en fantasi, der ikke har meget med virkeligheden at gøre.

Søren Ulrik Thomsen: Til Inger Støjberg fra en livsvarigt omrejsende københavner

Lyt til artiklen

I sin kamp for folk ’som vi er flest’, og som man må forstå mest bor i Jylland, har Inger Støjberg særligt set sig gal på københavnske kunstnere, der modtager Statens Kunstfonds livsvarige ydelse, og dem er jeg en af.

Stolt og glad blev jeg nemlig i 1995, da et brev fra den daværende kulturminister, Jytte Hilden, meddelte, at jeg modtog denne hæder, og nu, hvor Støjberg anklager kunstnere, der modtager penge fra Statens Kunstfond, for i en eller anden ubestemt forstand at tage noget fra borgerne på landet og i provinsbyerne, vil jeg gerne forklare, hvorfor jeg faktisk mener, at jeg gennem årene har betalt tilbage til det samfund, som har givet mig denne anerkendelse.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her