Debatindlæg afMaria Rørbye Rønn

DR's generaldirektør

Maria Rørbye Rønn: Hvad er egentlig meningen med DR?

Lyt til artiklen

Når man er til for alle danskere – og finansieret af deres skattekroner – er det vigtigt med en levende debat. Det har jeg altid ment, og det mener jeg stadig efter en periode, hvor forandringer i DR atter har trukket stærke overskrifter. Radiofonisk blodbad, gigantisk brøler og rekord i uduelighed har det lydt her i Politiken. Kritikken har været hård, men debatten vigtig.

Med al tydelighed fremgår det i debatten om os, at det, som produceres af dygtige medarbejdere i DR, er vigtigt og har betydning for danskerne, for den demokratiske samtale og den kulturelle dannelse. Og det er egentlig dejligt at få bekræftet. For tit er det jo sådan, at hvis jeg af mig selv påpeger, at DR’s indhold er vigtigt for vores nation og vil være svært at undvære, kan det hurtigt blive beskyldt for at være selvforherligende. Men når vi rent faktisk foretager ændringer, er det tydeligt, at det måske ikke er helt skævt. Det har rent faktisk en betydning.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her