Debatindlæg afNikoline Prehn

Folketingskandidat for Socialdemokratiet i Københavns Storkreds

Det kinesiske medie er kendt for diskrimination, og vi risikerer, at brune kandidaters chance for valg er dårligere end hvides.

Folketingskandidat (S): TikTok skal ikke afgøre vores folketingsvalg

Lyt til artiklen

Som ung politiker har jeg naturligvis overvejet at bruge TikTok. Men jeg befinder mig i et dilemma. For på den ene side har jeg tænkt, at jeg bør benytte mig af TikTok for at nå bredere ud. Men på den anden side har jeg svært ved at promovere mig selv og min politik på et medie, som gentagne gange er blevet beskyldt for diskrimination og ulovlig datadeling.

I den politiske verden er det særligt Rosa Lund (EL) og Alex Vanopslagh (LA), der har gjort sig bemærket på det kinesiske medie, hvor sidstnævnte har 15.600 følgere. Flere unge nye politikere har også opnået popularitet på TikTok, hvor der her i valgkampen blandt andet bliver afholdt virtuelle valgdebatter. Når jeg deltager i fysiske valgdebatter på skoler, så mødes de dygtigste TikTok-politikere af unge, der genkender dem og husker deres seneste videoer.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her