Debatindlæg afRuben Kidde

Folketingskandidat for Radikale Venstre og fhv. medlem af Folketinget

Sofie Carsten Nielsen (R) er ramt af samme politiske forbandelse, som har ramt de fleste radikale ledere.

Københavnsk R-profil: Radikales ledere er ramt af en forbandelse

Lyt til artiklen

Da Mette Frederiksen (S) trykkede på valgknappen, stod jeg til en plads i Folketinget. Som Radikale Venstres nr. 2 i København havde jeg udsigt til en ny hverdag fyldt med radikale kampe på Borgen. De drømme ser knap så sikre ud i dag. Og mit parti går et valg i møde, hvor pladserne bliver færre, og folketingsgruppen slankere. Sådan er det i politik. Det går op, og det går ned.

De politiske besserwissere er lige så nådesløse i kritikken af partier på tilbagegang, som de er tilgivende over for Løkke og Støjbergs uigennemskuelige projekter. De farer forudsigeligt til tasterne og dømmer Sofie Carsten Nielsen ude ligesom fodboldfans, der vil afsætte træneren straks efter en dårlig stime i Superligaen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her