Nyhed! Politiken Lyd i 6 mdr. for kun 99 kr.

Debatindlæg afPernille Mejer Richardt

Sanger, underviser

Vi burde kunne tage en semisygedag eller barns semisygedag for at undgå at sprede smitte.

Sanger og underviser: Hvorfor har vi slet ikke flyttet grænserne for en sygemelding?

Lyt til artiklen

Vi er en børnefamilie. Og vi er hjemme med syge børn. Igen. Det er den tredje virus, hele familien er igennem på to måneder – og som lægger os ned i ugevis.

Skruer vi tiden tilbage til begyndelsen af oktober, er jeg ved at aflevere min raske 3-årige datter i børnehaven, da en far ankommer med sit barn, et barn med en grum hoste. Jeg siger ikke noget, men bliver faktisk lettere chokeret og undrer mig over, at det hostende barn er på vej i børnehave. Ugen efter er det vores tur, og ingen i familien går fri. Faktisk når den første at blive rask og komme hjem med en ny virus, før den sidste er helt færdig med den første virus.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her