Debatindlæg afCamilla Nøjgaard

Overlæge og ph.d., Gastroenheden Hvidovre Hospital

Jeg har været ansat som læge på Hvidovre Hospital i ti år. Og jeg kan ærligt sige, at vi bevæger os tættere og tættere på afgrundens rand.

»Jeg er normalt optimist, men lige nu er jeg bange ...«: Overlæge råbte op i juli. Nu gør hun det igen

Lyt til artiklen

Torsdag 27. juli bragte Politiken mit indlæg, hvori jeg beskrev Sundhedsvæsenets betydelige udfordringer. Jeg konkluderede, at »Jeg ønsker mig således ikke tilbage til fortiden, men jeg er bange for, hvad fremtiden bringer for det danske sundhedsvæsen. Jeg frygter, at alt, hvad vi har bygget op gennem de sidste mange år, vil smuldre for øjnene af mine kolleger og mig og derved lade patienterne i stikken«.

Som regel er det tilfredsstillende at få ret, men ikke i dette tilfælde. Sundhedsvæsenet bevæger sig længere og længere ud mod afgrundens rand og er mere end nogensinde truet af kollaps.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her