Debatindlæg afMorten Skov

Virksomhedsejer

Jeg er arbejdsgiver, og jeg siger nej til at afskaffe store bededag som fridag.

Virksomhedsejer: Vi har en galoperende stressepidemi, og så vil regeringen have os til at arbejde mere?

Lyt til artiklen

Vi slår os op på, at vi skal konkurrere med resten af verden ved, at vi er klogere og mere effektive til at udføre vores arbejde, og det står i direkte modstrid til den nuværende regerings forslag.

Vi har en galoperende stressepidemi i landet, hvor specielt unge mennesker har følt et umenneskeligt pres gennem hele deres opvækst. Når man samtidig ved, at noget af det, der kan mindske stress, er en bedre balance mellem arbejde og fritid, må man ryste på hovedet ad SVM’s ønske om at tvinge folk til at arbejde mere. Også rent egoistisk er det problematisk for mig, da en sygemeldt medarbejder er langt dyrere, end hvad en ekstra arbejdsdag kan generere. Det kræver bare to sygedage mere om året, fordi de ikke kan få enderne til at nå hinanden, og så er en evt. gevinst ved at fjerne store bededag forsvundet. Når man ser på stresstallene i Danmark, er det ikke helt usandsynligt, at det kommer til at ske.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her