Debatindlæg afPernille Boye Koch

Forskningschef

Det er på høje tid, at der sættes spørgsmålstegn ved den ukritiske og massive brug af skærme i uddannelsessystemet. Også universiteterne har været ramt af en ureflekteret tsunami af digitalisering.

Forskningschef: Drop skærm og projekter i undervisningen, og bring fysiske tavler tilbage

Lyt til artiklen

Det har uden tvivl været et sælsomt syn, da jeg for få år siden slæbte prustende rundt på en stor kvadratisk tavle på gangene på Roskilde Universitet. Jeg var blevet stadig mere desperat og frustreret over at skulle undervise i lokaler, hvor der stort set ikke fandtes tavle, whiteboard eller andre større flader, man kunne skrive løbende på til undervisningen. Jeg havde derfor snuppet tavlen fra et depotrum med aflagt inventar.

Tavlen kunne hænges op eller stilles i de fleste lokaler, og selv om den ikke var stor, var den dog bedre end ingenting.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her