3 dage tilbage: Få Politiken Lyd i 6 mdr. for kun 99 kr.

Debatindlæg afPernille Boye Koch

Forskningschef

Det er på høje tid, at der sættes spørgsmålstegn ved den ukritiske og massive brug af skærme i uddannelsessystemet. Også universiteterne har været ramt af en ureflekteret tsunami af digitalisering.

Forskningschef: Drop skærm og projekter i undervisningen, og bring fysiske tavler tilbage

Lyt til artiklen

Det har uden tvivl været et sælsomt syn, da jeg for få år siden slæbte prustende rundt på en stor kvadratisk tavle på gangene på Roskilde Universitet. Jeg var blevet stadig mere desperat og frustreret over at skulle undervise i lokaler, hvor der stort set ikke fandtes tavle, whiteboard eller andre større flader, man kunne skrive løbende på til undervisningen. Jeg havde derfor snuppet tavlen fra et depotrum med aflagt inventar.

Tavlen kunne hænges op eller stilles i de fleste lokaler, og selv om den ikke var stor, var den dog bedre end ingenting.

Vil du lytte med?

Politiken Lyd giver dig specifikt adgang til vores nye lyd-app, hvor du kan få adgang til eksklusive podcasts og udvalgte oplæste artikler, læst op af Politikens egne stemmer. Frem til 4. juni kan du få adgang til Politiken Lyd i seks måneder for 99 kr.

Få adgang til Politiken Lyd
Denne artikel kræver digital adgang. Køb abonnement på politiken.dk/shop. Allerede abonnent? Log ind
iPhone 17 Pro silver bottom left 1

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her