Debatindlæg afMichelle Karantonis

Underviser, cand.mag.

Kunne man mon løse problemet med ulovlig helårsbeboelse ved at tænke i forsøgstilladelser for permanent ophold i stil med simple living – frem for at fare rundt med lommelygter og notere røg fra skorstene.

Kolonihaveejer: Ballerup Kommune »krydser alle grænser for anstændig opførsel«

Lyt til artiklen

Jeg har købt et kolonihavehus i Ballerup for et par år siden. Jeg elsker mit hus og have, men fortryder alligevel mit køb, da ingen kolonist længere med sindsro kan benytte sig af sit hus i Ballerup kommune.

Reglerne tilskriver, at vi har lov til at være i huset i kortere ophold i vinterhalvåret, og vi må være i husene i alle ferier, weekends og lignende. Men Ballerup kommune har med en såkaldt kolonihaveindsats besluttet at jagte og stresse alle kolonister; de farer ud med lommelygter og kameraer morgen og aften, som var det et religiøst korstog; de filmer huse med lys i, varmepumper eller røg op af en skorsten, mens bilers nummerplader noteres.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her