Det er lige inden aftensmaden. Hans hånd er på min hals. Han presser mig op ad væggen i et kvælertag. I den anden hånd har han en køkkenkniv. »Kan du se, hvad du får mig til?!«, råber han. Han hamrer kniven ned i køkkenbordet, så den står og dirrer længe efter. Han spytter mig hånligt i ansigtet, inden han går. Jeg står paralyseret. Jeg begynder at lave mad.
Vi har været vidne til en MeToo-revolution, som har gjort op med sexisme i det offentlige rum. Det er nu, et sidste større og endnu mere alvorligt tabu skal brydes. Vi må og skal i fællesskab hjælpe hinanden med at dele de frygtelige ting, der sker for alt for mange af inden for hjemmets fire vægge, hvor andre ikke kigger med, og hvor ingen griber ind. Vi må gribe hinanden og fortælle sandheden. Det kan ikke fortsætte. Det er farligt. Det er ulovligt.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.