Debatindlæg afUdvalgt og redigeret af Politikens Bibliotek og debatredaktionen

Jeg tillader mig en undren, når pludselig hver fjerde voksne dansker har en tatovering, skrev Kresten Schultz Jørgensen i et debatindlæg for 12 år siden.

Kresten Schultz Jørgensen i 2011: Hvad siger det om nationens sundhedstilstand, at 500.000 voksne pludselig har en tatovering?

Lyt til artiklen

Har du set mine tusser, spurgte en gammel klassekammerat. Svært at undgå. De var overalt på hans halvnøgne krop, og han beskrev dem én for én midt i det sommerfyldte S-tog. Et egyptisk kors på anklen, en drage på underarmen og sætningen ’Fri eller dø’ på håndleddet med tre sorte ravne under.

Og så den her, sagde han og pegede på sin nakke: en manga-skarabæ, der kun er halvt færdig. Det kan du selv være, tænkte jeg, og genkaldte mig den generte dreng fra folkeskolen, der i dag lignede en krydsning mellem Rocker-Sandberg og hulemanden Ötzi fra Sydtyrol, verdens første tatoverede menneske med fem tusinde år på bagen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her