Debatindlæg afCasper O.

Sælger i industrien

Uagtet hvordan det blev pakket ind, priser jeg mig lykkelig for, at jeg nemt og enkelt kunne gemme mig bag den nye barselslovgivning.

Sælger i industrien: Tak for barsel, EU!

Lyt til artiklen

Jeg anser mig selv som et menneske med et ret liberalt tankesæt – også når det omhandler barsel og fordeling mellem forældre. Det bør være noget, som forældrene selv kan og skal håndtere – baseret på, hvad de føler er rigtigst med udgangspunkt i deres respektive livs- og arbejdssituation.

Jeg er udmærket klar over, at der desværre findes virksomheder, hvor man ikke er kommet ind i det 21. århundrede, hvor det specielt for manden har være tabubelagt at ’bede om barsel’. Omvendt er jeg også udmærket klar over, at der desværre findes stenaldermænd, som ikke mener, at et barn – og specifikt en baby – er et fælles projekt. Og altså ikke noget, man kan parkere hos mor, indtil bleen er smidt.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her