Debatindlæg afCarl-Emil Mortensen

Sabbatår

For langt størstedelen af de nyudklækkede studenter venter de glorificerede og hårdt tjente sabbatår. Men måske gymnasierne burde tage et beskedent antal vejledningstimer i sabbatår på skoleskemaet.

Student på sabbatår: Studentertidens lykkerus erstattes nemt af sabbatårets meningsløshed

Lyt til artiklen

I de første to uger af mit sabbatår drak jeg mig fuld onsdag, torsdag og lørdag aften på Thorkilds. Om formiddagen brugte jeg mine hårdt tjente cafépenge fra gymnasietiden på mad fra Wolt. Og så sendte jeg jobansøgninger af sted på Jobindex med forhåbningen om at lande klodens fedeste job. Så jeg kunne tjene godt med penge til at komme på den backpackrejse i Australien.

I min inbox tikkede dog kun afslag ind. Jeg blev liggende på sengen, imens jeg kunne scrolle på Instagram-stories og se mine jævnaldrende rejse kloden rundt. Samme tid, som jeg havde tænkt, at jeg skulle være af sted. Og så blev jeg ramt af en lille sabbatårsnedtur.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her