Debatindlæg afAnders Haahr Rasmussen

Forfatter og journalist

Alle kan have brug for at dele deres forvirring, når det gælder spørgsmål om race, køn og seksualitet. Men det er ikke alle, der har brug for at høre på det.

Anders Haahr Rasmussen: Snak med dine nærmeste, fremfor den brede offentlighed

Lyt til artiklen

Lige siden mine tidlige teenageår har jeg været usædvanligt begejstret for tv-serien Seinfeld, ikke mindst karakteren Kramer, spillet af Michael Richards med en blanding af improvisation og fysisk komik, der altid gør mig glad i låget.

Så meget desto større var min skuffelse, da Richards under et standupshow for nogle år siden følte sig generet af nogle publikummer og til sidst blev så arrig, at han, ja, gik amok og begyndte at råbe op om, at de skulle holde kæft, at de for 50 år siden ville hænge med hovedet nedad med en gaffel stukket op i røven, for det var tilfældigvis sorte publikummer, og Richards kaldte dem n-ordet en håndfuld gange og blev bare mere og mere vred og ubehagelig at høre på, indtil publikum begyndte at udvandre.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her