Debatindlæg afSadek Al-Amood

Regionsrådsmedlem for SF i Region Hovedstaden

Besparelserne på busdriften rammer rengøringsassistenter og teenagere på vej i skole. De råber ikke op, men de har krav på, at vi tager hensyn til dem.

Regionsrådspolitiker: Da jeg tog bussen, forstod jeg, hvem vi er ved at svinge sparekniven over

Lyt til artiklen

I Region Hovedstaden står vi med en stor regning på driften af den kollektive trafik. En blanding af letbanebyggeri, stigende energipriser og faldende passagertal har gjort, at vi skal spare adskillige millioner på den kollektive trafik i 2024. Det er et hårdt slag for en busnørd som mig. Jeg stillede op til regionen for at udvikle og investere i offentlig transport. Ikke afvikle.

Så jeg har brugt nærmest alle arbejdstimer de sidste par uger på at kigge i excel-ark og køreplaner. Hvor kan vi skære, så det gør allermindst ondt? Endnu bedre, hvor kan vi hugge nogle hjørner af, så vi faktisk effektiviserer og tiltrækker flere passagerer? Det fylder alt.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her