Jeg vågner på mit hotel i Hamburg Barmbek klokken 06:15. Jeg skal hjem med IC 1196. Afgang fra Hamburg Hbf kl. 10:53. Der har mildt sagt været store problemer for DSB og deres tog til/fra Hamburg Hbf, efter sommerkøreplanen er trådt i kraft, og nu skal DSB ovenikøbet indsætte de højtreklamerede ICX1 vogne sammen med et EB-lokomotiv. Så jeg tjekker lige diverse internetmedier for at se, om jeg skal foretage mig et eller andet for at komme hjem. Jeg har købt en billet hos Deutsche Bahn (DB) og er tvunget til at bruge det/de tog, der står på den.
Hvorfor er jeg overhovedet i Hamburg denne weekend? Det er jeg, fordi jeg er en togtosse, der vil tjekke, om DSB og andre togselskaber i Europa lever op til deres løfter. Jeg er taget til Hamburg med det, jeg troede var et af de sidste IC3-tog og vil hjem med et af de første tog fra Hamburg Hbf med et EB lokomotiv foran og en række ældgamle tyske IC1 passagervogne bagved. Jeg har bestilt pladsbillet begge veje.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.