Forfatter og debattør Anders Bodelsen skrev i 1975 om udmattelsen som en hjælpende hånd på vej mod lykken. Om ikke andet fordriver følelsen af træthed en masse af de ting, som plager mig, skrev den dengang 38-årige skribent.

Forfatter i 1975: Lykken er træthedens glæde. Og ikke den træthed, der af sig selv melder sig i løbet af hver besværlig dag

Lyt til artiklen

Lykken er en følelse, som det kan være fristende at prøve at reproducere. Man har det normalt, eller måske under normalt, og man ville godt have det bedre. Man spørger sig selv: Hvilket træk var fælles for en lang række gange, du var lykkelig? Skulle der ikke findes ganske bestemte ting, du kunne foretage dig, og som med stor sandsynlighed bragte lykken med sig?

Jo, måske. Tænker jeg de gange igennem, hvor jeg kan huske lykken, så slår det mig, hvor mange af de gange jeg var ... træt.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her