Debatindlæg afJohanne Marie Nordkild Poulsen

Cand.mag.

Det handler om at være med og have det sjovt, siger min mand og jeg til vores søn. Men vi ved godt, at det er en løgn. Det handler om at vinde.

Mor har lært konkurrencesamfundets lektie: Husk, min dreng, målet er at vinde. Ingen gider se på en taber

Lyt til artiklen

D a vores søn gik i tredje klasse, meldte han sig til lokalområdets fodboldturnering for sfo’er. Det er en årligt tilbagevendende begivenhed for elever i tredje klasse, der er indmeldt i skolens sfo. Der var træning med en sfo-medarbejder to gange om ugen i månederne op til stævnet.

Min søn gik på det tidspunkt til fodbold i fritiden, elskede sporten og meldte sig forventningsfuldt til turneringen i sfo-regi. Det var sjovt at træne, og han glædede sig til den dag, turneringen skulle løbe af stablen. Sådan gik ugerne, turneringen nærmede sig, og forventningens glæde var stor. Indtil en eftermiddag et par uger før begivenheden.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her