Debatindlæg afMichael Hertz

Far, virksomhedsejer og debattør

Skærmen er udskældt fra venstre til højre i dansk politik, og anbefalingerne til at begrænse skærmforbruget for børn vælter ud. I skyndingen glemmer vi al den trivsel, skærmene skaber.

Far og virksomhedsejer: Jeg brugte min ungdom foran en skærm. Det reddede mig

Lyt til artiklen

Skærme er ironisk nok blevet det nye »sort«, og alle taler om dem. Jeg har ligefrem set politikere give dem den direkte skyld, når det kommer til den kæmpe mistrivsel, som vores børn og unge døjer med. I enkelte politikeres egne bøger er skærmene blevet så farlige, at man mener, at de skal bekæmpes med direkte forbud de fleste steder i landet. Mit spørgsmål er bare: Hvad er det egentlig, vi er så bange for, og er debatten virkelig nuanceret nok?

Jeg har efterhånden fulgt debatten nøje. En debat, som har fyldt rigtig meget efter det seneste folketingsvalg, og en debat, som har haft nærmest ensidig opbakning til forbudssiden af politikere bakket op af medier rundtomkring i landet, og det ærgrer mig. Især fordi man fra enkelte politikere går på kompromis med løftet om ikke at lave flere forbud i »forbudsdanmark«, da det her jo er et »åbenlyst« område, hvor man bør sætte ind.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her