Sande venner af palæstinensere burde lægge blomster ved den israelske ambassade. Sådan afsluttede Politiken sin leder 24. oktober. En leder, der kritiserede støttedemonstrationen for Gaza for ikke klart og utvetydigt at tage afstand til Hamas. En leder, hvoraf det fremgik, at den nuværende krise startede med et terrorangreb, som sande venner af palæstinensere burde tage afstand til.
Jeg var i Palæstina, da Hamas angreb, og jeg deltog i støttedemonstrationen i København forleden, og tillad mig at begynde her: Jeg er klar på at tage ud til den israelske ambassade og lægge blomster. For jeg tager nemlig uforbeholdent afstand til drab på civile. Men inden jeg gør det, kan Politiken måske fortælle mig, hvordan jeg helt præcist skal bære mig ad med det. Hvordan forklarer jeg, at mine blomster ikke er udtryk for min støtte til den hæmningsløse bombning af Gaza? Skal jeg skrive på sociale medier, at jeg med denne gestus ikke udtrykker min støtte til krigsforbrydelser?
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.