Debatindlæg afFrederik Vad

Medlem af Folketinget (S)

De færreste er klar over, hvor grelt det står til for danske borgere med jødisk baggrund. Her er mine erkendelser fra de seneste uger.

Frederik Vad har indsamlet 500 vidnesbyrd på få uger: Jeg har gjort mig syv smertefulde opdagelser om danske jøder

Lyt til artiklen

Den sidste lille måned har jeg skrevet en note, når jeg stødte på jødehad og antisemitiske stemninger i Danmark. Jeg skrev f.eks. en note, da Hizb ut-Tahrir arrangerede en antisemitisk demonstration på Den Røde Plads, uden at Nørrebro sagde fra. Jeg skrev en anden note efter min deltagelse i ’P1 Debat’ , hvor en debattør talte om »holocaust-industrien« og andre antisemitiske ting, mens en folketingskandidat fra Enhedslisten ikke ville tage afstand på opfordring herfra.

Alle de noter kombineret med hundredvis af henvendelser og beretninger har fået mig til at opdage syv smertefulde sandheder om den virkelighed, mange danske borgere med jødisk baggrund lever i. Det gælder naturligvis ikke alle – men det gælder så mange, at jeg føler et behov for at dele det med omverdenen. For jeg mener ikke, at vi er klar over, hvor grelt det står til. Hermed mine opdagelser:

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her