Debatindlæg afSimon Kvetny

Sales Director

Kampen mod Hamas er en kamp for Israels – og jødernes – eksistens. Derfor er det dybt bekymrende, at kampen tilsyneladende har afsløret så udbredt en antisemitisme også i Europa.

Dansker med familie i Israel: Reaktionen på Israels legitime forsvar er dybt bekymrende

Lyt til artiklen

7. oktober 2023 er en dag, man aldrig bør glemme. Det var på denne dag, at et stort antal Hamas-terrorister brød gennem grænsen til Israel og igangsatte den værste og mest omfattende jødeudryddelse siden holocaust. Jeg nægter at kalde dem Hamas-krigere, hvilket ellers er en betegnelse, som bruges flittigt i pressen.

Jeg selv var og er ikke en neutral iagttager. Det kan jeg ikke påstå med familie og venner i Israel. Men jeg har altid været en tilhænger af en tostatsløsning, hvor parterne kan leve i al fordragelighed. Jeg er som sådan stadig tilhænger af dette format, men her en måneds tid senere virker det længere væk i horisonten end nogensinde før.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her