Debatindlæg afSimon Kvetny

Sales Director

Kampen mod Hamas er en kamp for Israels – og jødernes – eksistens. Derfor er det dybt bekymrende, at kampen tilsyneladende har afsløret så udbredt en antisemitisme også i Europa.

Dansker med familie i Israel: Reaktionen på Israels legitime forsvar er dybt bekymrende

7. oktober 2023 er en dag, man aldrig bør glemme. Det var på denne dag, at et stort antal Hamas-terrorister brød gennem grænsen til Israel og igangsatte den værste og mest omfattende jødeudryddelse siden holocaust. Jeg nægter at kalde dem Hamas-krigere, hvilket ellers er en betegnelse, som bruges flittigt i pressen.

Jeg selv var og er ikke en neutral iagttager. Det kan jeg ikke påstå med familie og venner i Israel. Men jeg har altid været en tilhænger af en tostatsløsning, hvor parterne kan leve i al fordragelighed. Jeg er som sådan stadig tilhænger af dette format, men her en måneds tid senere virker det længere væk i horisonten end nogensinde før.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her