Debatindlæg afMattias Tesfaye

Børne- og undervisningsminister (S)

Universitetsdirektøren »orker ikke høre mere om uddannelsessnobberi«. Jeg orker ikke høre mere på ham.

Mattias Tesfaye svarer: Drop nu det uddannelsessnobberi

Lyt til artiklen

1. juledag skrev vicedirektør Kim Brinckmann fra Københavns Universitet et langt debatindlæg her i avisen, hvor han kritiserede Socialdemokratiets uddannelsespolitik. Han anklagede blandt andet mig for at fokusere på de praktiske fag i folkeskolen og en tiltrængt prioritering af erhvervsuddannelserne. Vicedirektøren fra universitet kalder det akademiker-bashing. Jeg ønsker nu ikke at bashe nogen.

Jeg påpeger blot, at det er uddannelsessnobberi, når Brinckmann selv indrømmer, at han har insisteret på, at hans egne børn tog en videregående uddannelse. Hvorfor dog ikke støtte næste generation i at finde frem til egne interesser og styrker i stedet for altid at insistere på den akademiske vej?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her