Debatindlæg afBenedikte Stigsen

HR-konsulent / Specialkonsulent

Hvordan forventes det, at vi skal kunne afkode hinanden, hvis vi ikke kender hinanden? Alle trives bedre, hvis man kan være sig selv på sit arbejde.

HR-konsulent: »Jeg bliver forvirret og ærgerlig over Brinkmanns pointe«

Lyt til artiklen

Min chef fik fredag eftermiddag henkastet spurgt, om jeg havde læst Svend Brinkmanns bog og set hans artikel i Djøfbladet, hvor han udtaler, at vi ikke skal være hele mennesker på arbejdet. Det havde jeg ikke (endnu), og jeg nåede at tænke pis. Nu vil folk henvise til Brinkmanns udtalelse og bruge det som argument imod bølgen om, at vi netop skal kunne være os selv på arbejdet. Efter at have læst bogen og artiklen er jeg nu af den opfattelse, at Brinkmann selv er med til at skabe en virkelighed, som ikke er faktabaseret, men derimod baseret på hans egne oplevelser og tanker.

Brinkmanns bog ’Oplevelsessamfundet’ handler om, at vi har vendt os væk fra en fælles forståelse af virkeligheden baseret på fakta og i stedet i højere grad lader vore subjektive oplevelser definere virkeligheden. Det gør det svært at navigere i en fælles virkelighed.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her