Debatindlæg afNanna Yong Gruber

Pædagogmedhjælper

En adoption er grundlaget for mit liv. Alligevel mener jeg, at international adoption er uetisk og bør forbydes permanent.

Min mors adoption fra Sydkorea er grundlaget for mit liv. Alligevel mener jeg, at adoption bør forbydes

Lyt til artiklen

Konsekvenserne af fremmedadoptioner fra udlandet rammer ikke alene de adopterede, ’førstefamilierne’ og adoptanterne, de rammer også de adopteredes efterkommere. Sådan nogle som mig.

Som adoptanten Trine Rahbek udtalte i denne avis om spørgsmålet omkring adoption: »Det kan virke vildt at være modstander af det, som er grundlaget for ens familie«, i mit tilfælde hele min identitet. Og det er da også et evigt murrende paradoks, når jeg forholder mig til adoption. Jeg føler for eksempel et stærkt behov for at forklare, at jeg elsker min familie, dem, der adopterede min mor i sin tid.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her