Debatindlæg afNanna Slotmann

Cand.mag.

Det er, som om det offentlige har slettet alle digitale spor på, at min søn har været her. Hvorfor får vi som forældre ikke lov til at tage stilling til de digitale oplysninger, før de slettes?

Mor: Jeg mistede min søn, og kort efter døde han digitalt

Lyt til artiklen

27. august 2023 døde min søn på Rigshospitalets intensivafdeling. Mindre end 24 timer senere begyndte det, jeg kalder hans digitale død.

Det startede med, at jeg fik en notifikation i Min Sundhedsplatform, som jeg havde fået tusindvis af gennem det sidste halve år af min søns sygdomsforløb, om, at jeg som person med fuldmagt havde nye prøvesvar. Selv om min søn på det tidspunkt er død, går jeg ind for at se svaret for at få det ud af verden. Men da jeg går ind i appen, kan jeg ikke finde ham derinde. Alle hans oplysninger er forsvundet. Han er blevet slettet. Uden varsel. Som om han aldrig havde eksisteret.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her