Debatindlæg afLuna Solhave

Formand for Konservative Studerende på CBS

Det er helt rimeligt at forvente, at kandidatstuderende ser deres uddannelse som en investering og selv kan finansiere den.

Formand for Konservative Studerende: Drop SU'en. Jeg er så træt af at høre på mine medstuderendes curlingbarnsklynkeri

Lyt til artiklen

Regeringens reformudspil om at afskaffe det 6. SU-år har for alvor sat gang i debatten om vores støttesystem til uddannelse. Men midt i denne diskussion bliver jeg træt af at høre på mine medstuderendes curlingbarnsklynkeri. Men nu hvor vi er i gang med at skære i SU’en på kandidatuddannelserne, hvorfor ikke afskaffe den helt?

Det er ingen hemmelighed, at samfundet bruger flere penge på SU end på selve uddannelsesområdet. Det rejser spørgsmål om fordelingen af midler og prioriteringerne i uddannelsessystemet. Derfor er det på tide at se kritisk på SU-ordningen på kandidatniveau og evaluere dens relevans og effektivitet.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her