Debatindlæg afFrederik Vad

Medlem af Folketinget (S)

Jeg tror, der er tre grunde til, at det venstreorienterede kompas forvirres og sættes helt ud af kraft, når talen falder på religiøs social kontrol, dominansadfærd og herskerattitude.

Frederik Vad: Alle venstreorienterede på dæk! Drop forvirringen, og kom ind i frihedskampen

Lyt til artiklen

Kampen for social retfærdighed var det, der i sin tid fik mig op af sofaen og ind i frivilligt politisk arbejde. Ordblinde klassekammerater, som ikke fik mulighed for at træde myndigt ind i voksenlivet, eller mennesker omkring mig, som blev smadret af deres arbejdsliv. Det var og er makronbunden i mit og mange andres engagement.

Nye lag er lagt ovenpå i løbet af især de seneste 10 år. For mit vedkommende består lagene især af to hovederkendelser: at klima- og biodiversitetskrisen er en reel, eksistentiel og omstyrtende trussel. Og at fordelingspolitik ikke kan kvæle dogmatisk og patriarkalsk islamisk kultur i Europa.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her