Debatindlæg afMarie Falkner Thagesen

Bachelor i medicin

Kvinder har flere sygdomme, der fører til forringet livskvalitet. I gennemsnit tilbringer kvinder 25 procent mere af deres liv med dårligt helbred sammenlignet med mænd, og det ofte mens de er i den arbejdsdygtige alder.

Migræneramt: Hvordan kan 'det er nok noget med hormoner' stadig være den eneste forklaring, når snakken falder på kvindesygdomme?

Lyt til artiklen

Jeg lider af en migræne. En sygdom, der rammer langt flere kvinder en mænd. Min historie med migræne er en succeshistorie, for jeg er gået fra som 19-årig at have anfald flere gange om ugen, til nu kun at have det et par gange om året. Det er takket være forskning i migræne, som man er verdensførende i i Danmark.

Jeg bryder mig ikke om at være for stor i munden, men at der blev forsket i migræne, har ændret mit liv. At jeg i en periode kunne få forebyggende behandling, gjorde, at jeg efter nogle år, som var meget stressende, fordi jeg ofte blev syg og havde mange smerter, kunne komme på fode igen. I dag er jeg bachelor i medicin. At jeg har kunnet komme dertil, skyldes, at der er nogen, der har gidet forske i en såkaldt kvindesygdom.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her