Præsident Biden ser ud til at være bagud i alle svingstaterne, og hans valgkampagne er alt for optaget af at befæste sin base på venstrefløjen med den nye kurs over for Israel, et offentligt budget på 7.000 milliarder dollars (små 50.000 milliarder kr.) og voldsomme skattestigninger. Ved at appellere alt for meget til sin base taber han de midtervælgere, der skifter parti fra valg til valg, og som, tror jeg, bliver afgørende for, hvem der vinder præsidentvalget til november.
Jeg har i flere årtier beskæftiget mig med ’svingvælgerne’, og hvordan kandidater appellerer til dem, blandt andet i Bill Clintons kampagne for at blive genvalgt til præsident i 1996. Hvis Joe Biden vil lede landet fire år mere, er han nødt til at holde op med at lade sig trække mod venstre og lægge en anden kurs, der er tættere på centrum, og som appellerer til de vælgere, der er tilhængere af kompromiser mellem demokrater og republikanere på centrale områder i amerikansk politik, en stramt styret økonomi og et stærkt USA.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.