Debatindlæg afMette Juul

Billedekunstner/underviser

Det giver anledning til dyb bekymring hos os forældre, der har børn på basispladser, at Københavns kommune nu vil nedlægge dem.

Mor til barn med autisme: At mit barn kunne få en basisplads, var helt afgørende

Lyt til artiklen

Københavns Kommune siger, de vil skabe inkluderende børnefællesskaber. Den overordnede tanke er, at alle børn skal kunne rummes i de almene tilbud og skoler. I den forbindelse vil kommunen nedlægge de såkaldte basispladser, som er pladser med ekstra personale og pædagoger med en særlig viden, som kan støtte op omkring barnet. Det giver anledning til dyb bekymring hos os forældre, der har børn på sådanne pladser.

Mit navn er Mette Juul. Jeg er billedkunstner og mor til Ernst på fem år. Ernst er diagnosticeret med autisme. Det blev han, da han var tre år. Hjemme hos os er vi Mette, Rolf og Ernst. Rolf er uddannet designer fra Østberlin og har boet i Danmark i mange år. Hjemme hos os taler vi tysk og dansk.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her